Μία συζήτηση που παρακολούθησα εγώ την παρασκευή είχε θέμα το car sharing, μια ιδέα που μπορεί να βοηθήσει πάρα πολύ στην μετακινήσεις μας στην πόλη και να αποσυμφορηθούν λίγο τα μεγάλα αστικά κέντρα, συνδυάζοντας την ιδιωτική μετακίνηση με τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς. Ουσιαστικά θα είναι ένα αυτοκίνητο που δεν θα μας ανήκει, όποτε δεν θα έχουμε έξοδα για την συντηρήσω του, θα μπορεί να μας μεταφέρει εκεί όπου ακριβώς θέλουμε, όπως τα ταξί, (ή έστω πιο κοντά από το λεωφορείο) αλλά θα το οδηγούμε εμείς με αποτέλεσμα να μειωθεί το κόστος και θα μπορεί να παρκάρει σε ειδικούς χώρους στάθμευσης. Όπως γίνετε όμως σε αυτές τις συζητήσεις, όλοι συμφωνούν ότι κάτι πρέπει να γίνει, όλοι είναι ενθουσιασμένοι με την ιδέα, όλοι πιστεύουν ότι πρέπει να υπάρξουν τουλάχιστον 40.000 αυτοκίνητα για να πετύχει, άλλα πότε δεν δίνουν μια απάντηση για το πότε ακριβώς όλα αυτά θα γίνουν πραγματικότητα.
Κάτι άλλο που με πείραξε ήταν ότι στα σταντ των εκθετών (Honda, Mercedes, Volvo, Bmw, GM, Nissan, Toyota, PSA) δεν υπήρχε εξειδικευμένο προσωπικό για τεχνικά θέματα αλλά πωλητές, αυτό ίσως συνέβη γιατί ήθελαν πιο πολύ να ευαισθητοποιήσουν τον απλό κόσμο σε αυτά τα θέματα.
Οι διοργανωτές έδιναν την δυνατότητα μαζί με την συνεργασία του OmniAuto στον κόσμο να δοκιμάσει όλα αυτά τα αυτοκίνητα (17 στον αριθμό) που χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες για την μείωση των εκπομπών του CO2.
Εγώ δοκίμασα δύο από αυτά, Το Smart Mhd και το Honda Civic Hybrid.
Mhd είναι τα αρχικά για το micro hybrid drive ένα σύστημα που για την ώρα είναι έξτρα για τα χιλίαρια smart (χωρίς το turbo) το οποίο σβήνει τον κινητήρα μόλις το αυτοκίνητο σταματήσει και τον ξανά ανάβει μόλις αφήσουμε το πόδι μας από το φρένο. Δουλεύει και με το αυτόματο και το σειριακό κιβώτιο ενώ ο οδηγός δεν πρέπει να κάνει τίποτα και αν εξαιρέσουμε τον λίγο θόρυβο που κάνει ο κινητήρας όταν ξαναπαίρνει μπρος, ο οδηγός (και ενδεχομένως ο συνεπιβάτης του) δεν θα το καταλάβαινε. Προϋπόθεση να για λειτουργεί το σύστημα ECO του smart είναι ο κινητήρας να έχει φτάσει στην σωστή θερμοκρασία και η μπαταρία να είναι φορτισμένη ολόκληρη, η φωτεινή ένδειξη ECO στο ταμπλό μας δείχνει πότε το σύστημα είναι ενεργό και πότε όχι. Φυσικά έχουμε την δυνατότητα με το πάτημα ενός κουμπιού να το απενεργοποιήσουμε. Κάτι που εγώ δεν θα έκανα ποτέ μιας και με αυτό το σύστημα μπορούμε να μειώσουμε μέχρι και 20% την κατανάλωση.
Το Honda Hybrid, λίγο πολύ είναι γνωστό, ένα όμορφο οικογενειακό αυτοκίνητο με πολύ ωραίο εσωτερικό που κάτω από το καπό, κρύβει έναν ηλεκτροκινητήρα και έναν βενζινοκινητήρα 1.300 κυβικά. Είναι αυτόματο πολύ εύκολο στην οδήγηση και το σύστημα ΙΜΑ (integrated Motor Assist) αναλαμβάνει όλοι την δουλειά. Στην εκκίνηση και μέχρι τα 19Km/h δουλεύουν παράλληλα και οι δυο κινητήρες,σε χαμηλές και σταθερές ταχύτητες μεταξύ 20 και 49Km/h δουλεύει μόνο ο ηλεκτρικός κινητήρας κάτι που κάνει το αυτοκίνητο αθόρυβο μέσα στην πόλη μιας και οι ταχύτητες δύσκολα ξεπερνούν τα 50Km/h. Αν όμως μέσα σε αυτό το πλαίσιο χρειαστούμε αρκετή ισχύ από τον κινητήρα (πχ προσπέρασμα) και πατήσουμε απότομα το γκάζι τότε οι δυο κινητήρες δουλεύουν πάλι μαζί για να μας δώσουν την απαιτούμενη δύναμη. Από εκεί και πέρα και αφού ξεπεράσουμε τα 50Km/h δουλεύει μόνο ο κινητήρας βενζίνης (κάτι που δεν κατάφερα να επιβεβαιώσω μιας και το test drive έγινε στους δρόμους τις πρωτεύουσας με αρκετή κίνηση). Επίσης κάθε φορά που φρενάρουμε ή το αυτοκίνητο κατεβαίνει κάποια κατηφόρα χωρίς να πατάμε το γκάζι τότε φορτίζει τις μπαταρίες οι οποίες έχουν αυτονομία 40 χιλιομέτρων. Στα αρνητικά ότι το αυτοκίνητο αν μείνει από βενζίνη δεν μπορεί να βασιστεί στις μπαταρίες γιατί όπως και να έχει, χρειαζόμαστε τον βενζινοκινητήρα για να ξεκινήσουμε και ότι χρειάζεται να είμαστε πολύ προσεκτική με το γκάζι, διαφορετικά θα μπαίνει σε λειτουργία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, κάτι το όποιο χρειάζεται χρόνο για να το συνηθίσουμε και δεν είναι πάντα εφικτό σε μεγάλες πόλης όπου η οδική συμπεριφορά τον περισσοτέρων είναι επιθετική.
Στην έκθεση υπήρχαν και πολλά πρωτότυπα που για πρώτη φορα παρουσιαζόντουσαν στην Ιταλία
Όπως το ηλεκτρικό της Nissan Denki Cube
της Saab το 9-4x Biopower που δέχεται στο ίδιο ρεζερβουάρ βενζίνη αλλά και βιο-αιθανόλη.
Το αυτοκίνητο υδρογόνου της GM
τις BMW και τις Mercedes...
Γενικά οι εντυπώσεις μου ήταν πάρα πολύ καλές για μια έκθεση με ελεύθερη είσοδο για όλους, αν και στα πηγαδάκια άκουσα ότι τις δυο προηγούμενες χρονιές είχε περισσότερο κόσμο.
Εγώ δοκίμασα δύο από αυτά, Το Smart Mhd και το Honda Civic Hybrid.
Mhd είναι τα αρχικά για το micro hybrid drive ένα σύστημα που για την ώρα είναι έξτρα για τα χιλίαρια smart (χωρίς το turbo) το οποίο σβήνει τον κινητήρα μόλις το αυτοκίνητο σταματήσει και τον ξανά ανάβει μόλις αφήσουμε το πόδι μας από το φρένο. Δουλεύει και με το αυτόματο και το σειριακό κιβώτιο ενώ ο οδηγός δεν πρέπει να κάνει τίποτα και αν εξαιρέσουμε τον λίγο θόρυβο που κάνει ο κινητήρας όταν ξαναπαίρνει μπρος, ο οδηγός (και ενδεχομένως ο συνεπιβάτης του) δεν θα το καταλάβαινε. Προϋπόθεση να για λειτουργεί το σύστημα ECO του smart είναι ο κινητήρας να έχει φτάσει στην σωστή θερμοκρασία και η μπαταρία να είναι φορτισμένη ολόκληρη, η φωτεινή ένδειξη ECO στο ταμπλό μας δείχνει πότε το σύστημα είναι ενεργό και πότε όχι. Φυσικά έχουμε την δυνατότητα με το πάτημα ενός κουμπιού να το απενεργοποιήσουμε. Κάτι που εγώ δεν θα έκανα ποτέ μιας και με αυτό το σύστημα μπορούμε να μειώσουμε μέχρι και 20% την κατανάλωση.
Το Honda Hybrid, λίγο πολύ είναι γνωστό, ένα όμορφο οικογενειακό αυτοκίνητο με πολύ ωραίο εσωτερικό που κάτω από το καπό, κρύβει έναν ηλεκτροκινητήρα και έναν βενζινοκινητήρα 1.300 κυβικά. Είναι αυτόματο πολύ εύκολο στην οδήγηση και το σύστημα ΙΜΑ (integrated Motor Assist) αναλαμβάνει όλοι την δουλειά. Στην εκκίνηση και μέχρι τα 19Km/h δουλεύουν παράλληλα και οι δυο κινητήρες,σε χαμηλές και σταθερές ταχύτητες μεταξύ 20 και 49Km/h δουλεύει μόνο ο ηλεκτρικός κινητήρας κάτι που κάνει το αυτοκίνητο αθόρυβο μέσα στην πόλη μιας και οι ταχύτητες δύσκολα ξεπερνούν τα 50Km/h. Αν όμως μέσα σε αυτό το πλαίσιο χρειαστούμε αρκετή ισχύ από τον κινητήρα (πχ προσπέρασμα) και πατήσουμε απότομα το γκάζι τότε οι δυο κινητήρες δουλεύουν πάλι μαζί για να μας δώσουν την απαιτούμενη δύναμη. Από εκεί και πέρα και αφού ξεπεράσουμε τα 50Km/h δουλεύει μόνο ο κινητήρας βενζίνης (κάτι που δεν κατάφερα να επιβεβαιώσω μιας και το test drive έγινε στους δρόμους τις πρωτεύουσας με αρκετή κίνηση). Επίσης κάθε φορά που φρενάρουμε ή το αυτοκίνητο κατεβαίνει κάποια κατηφόρα χωρίς να πατάμε το γκάζι τότε φορτίζει τις μπαταρίες οι οποίες έχουν αυτονομία 40 χιλιομέτρων. Στα αρνητικά ότι το αυτοκίνητο αν μείνει από βενζίνη δεν μπορεί να βασιστεί στις μπαταρίες γιατί όπως και να έχει, χρειαζόμαστε τον βενζινοκινητήρα για να ξεκινήσουμε και ότι χρειάζεται να είμαστε πολύ προσεκτική με το γκάζι, διαφορετικά θα μπαίνει σε λειτουργία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, κάτι το όποιο χρειάζεται χρόνο για να το συνηθίσουμε και δεν είναι πάντα εφικτό σε μεγάλες πόλης όπου η οδική συμπεριφορά τον περισσοτέρων είναι επιθετική.
Στην έκθεση υπήρχαν και πολλά πρωτότυπα που για πρώτη φορα παρουσιαζόντουσαν στην Ιταλία
Όπως το ηλεκτρικό της Nissan Denki Cube
της Saab το 9-4x Biopower που δέχεται στο ίδιο ρεζερβουάρ βενζίνη αλλά και βιο-αιθανόλη.
Το αυτοκίνητο υδρογόνου της GM
τις BMW και τις Mercedes...
Γενικά οι εντυπώσεις μου ήταν πάρα πολύ καλές για μια έκθεση με ελεύθερη είσοδο για όλους, αν και στα πηγαδάκια άκουσα ότι τις δυο προηγούμενες χρονιές είχε περισσότερο κόσμο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου